Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018


Οι Ταλιμπάν στην Ελλάδα

Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις στη σύγχρονη εποχή που θυμίζουν τα ήθη των Ταλιμπάν τού Αφγανιστάν.
Μια από τις περιπτώσεις αυτές θ’ αναφερθεί σήμερα σύντομα, με την πεποίθηση ότι θ’ ακολουθήσουν και άλλες.
 
Η μητέρα μιας Ελληνίδας που αναζήτησε με την οικογένειά της καλύτερες συνθήκες ζωής στην αμερικανική ήπειρο, αποφάσισε να παντρέψει τη μεγαλύτερη από τις τρεις θυγατέρες της με Έλληνα, επειδή συνδεόταν με συναισθηματικούς δεσμούς με την Ελλάδα.
 
Έτσι, βρήκε τυχαίως κάποιον Έλληνα ταξιδιώτη στην Αμερική και συμφώνησαν ν’ αρραβωνιάσει τη θυγατέρα της, ηλικίας τότε 14 ετών, με τον υιό τού ταξιδιώτη. Η γνώμη τού συζύγου της ήταν εκ των προτέρων εξασφαλισμένη.
 
Όταν η θυγατέρα τής Ελληνίδας έφτασε στην ηλικία των 16 ετών με ουσιαστικά μητρική γλώσσα της την αγγλική και νοοτροπία αμερικανική, χωρίς να ερωτηθεί, μεταφέρθηκε στην Ελλάδα, όπου και τελέστηκε χωρίς αναβολές ο γάμος της με τον 27χρονο υιό τού ταξιδιώτη.
 
Μέχρι εδώ η νοοτροπία των εμπλακέντων καθώς και η τέλεση του “γάμου” τής ανήλικης με τον ενήλικο άνδρα, δεν διαφέρουν από τις αντίστοιχες των Αφγανών.
 
Ο “γάμος” αυτός δοκιμάστηκε, επειδή ο ενήλικος κακομεταχειριζόταν την ανήλικη ακόμη και όταν αυτή ενηλικιώθηκε, με χειροδικίες, με στενό έλεγχο κάθε κίνησης, με απίθανες απαγορεύσεις, με προπηλακισμούς, με ζηλοτυπίες και με ύβρεις και η ανήλικη, αντί να παίζει ξέγνοιαστη και ανέμελη και αντί να συμπληρώσει τις στοιχειώδεις σπουδές της, απέκτησε δύο αγόρια, με τα οποία έπρεπε ν’ ασχολείται και παράλληλα να εργάζεται σκληρά για να εισπράττει ο ενήλικος, που διαμαρτυρόταν σε κάθε περίσταση επειδή δεν είχε πάρει “προίκα”. Τη συμπεριφορά τού ενήλικου άρχισαν ν’ αναπαράγουν και να μιμούνται οι υιοί καθώς μεγάλωναν και, έτσι, η ζωή τής τρίτης θυγατέρας ήταν μαρτυρική, την οποία υπέμενε, χωρίς ελπίδα, αφημένη στη σκληρή της μοίρα.  
Ενδιαφέρον αποκτά η ιστορία μας, όταν η τέως ανήλικη, στην ηλικία εγγύς των πενήντα χρόνων της, ρωτήθηκε για τον λόγο, για τον οποίο παρέμεινε με τον αναγκαστικά και χωρίς τη γνώμη της γενόμενο “σύζυγο” για χρονικό διάστημα 25 ολόκληρων χρόνων και για ποιο λόγο δεν είχε φύγει νωρίτερα, εγκαταλείποντας τον βάναυσο σύζυγο, και υπέμεινε το μαρτύριο της αναγκαστικής συγκατοίκησης και των βασανιστηρίων για τόσα χρόνια.
 
Η τέως ανήλικη της ιστορίας μας, που εξαναγκάστηκε να ζητήσει διαζύγιο μετά από 25 έτη ταλαιπωρίας με τον “σύζυγο”, που δεν είχε διαλέξει, απάντησε ότι τόσο χρόνια περίμενε να ενηλικιωθούν τα δύο παιδιά της, προκειμένου να μην υποστεί τη δοκιμασία να αναγκάζεται, όπως κάνουν οι χωρισμένες γυναίκες, να βλέπει συχνά τον σύζυγό της, όταν αυτός θα ερχόταν στην κατοικία της για να επικοινωνεί με τα παιδιά. Όταν παρατηρήθηκε, ότι προτίμησε να τον υφίσταται κάθε μέρα, αντί να τον βλέπει δύο – τρεις φορές τον μήνα ή και αραιότερα, δήλωσε πως η απάντησή της βγήκε αυθόρμητα, αντανακλαστικά, και δεν ήταν προϊόν σκέψης.
 
Έτσι, αποκαλύπτεται πως η νοοτροπία των Ταλιμπάν έχει ρίζες και στην Ελλάδα και επηρεάζει ακόμη και τα θύματά της, τα οποία υφίστανται μετάλλαξη και με την πάροδο του χρόνου χάνουν τη δυνατότητα της ελεύθερης και υγιούς σκέψης, επειδή εξαναγκάζονται να υποτάσσονται και να υπομένουν χωρίς διαμαρτυρία το μαρτύριο σύζευξης, συγκατοίκησης και κοινής ζωής, που δεν διάλεξαν αλλά τους επιβλήθηκε.
 
Αυτή η ιστορία αποκαλύπτει, ότι πολλές γυναίκες ακόμη και στη σύγχρονη εποχή, της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα, έχοντας αποδεχτεί τις παραδοσιακές αξίες και τους θεσμούς τυφλά, μετά από πλύση εγκεφάλου, που υφίστανται από το οικογενειακό τους περιβάλλον, ζουν για πολλά χρόνια μέσα σε εικονική πραγματικότητα και υπομένουν χωρίς παράπονο τη σκληρή ζωή, που τους επιβάλλεται καθώς και την εκμετάλλευση και τον εκμηδενισμό τής προσωπικότητας, που δεν αποκτούν μέχρι και το τέλος της βασανισμένης ζωής τους.
 
Θα επανέλθουμε σύντομα, με περισσότερες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες τόσο αυτής όσο και άλλων παρόμοιων περιπτώσεων, στο πλαίσιο της κριτικής των “παλιών καλών ηθών” και των “ελληνικών παραδόσεων”, για να διαπιστώσουμε αν όντως ήταν καλά τα ήθη και οι παραδόσεις, που πολλοί αναπολούν χωρίς γνώση.  

 

Εμμανουήλ Παπαδάκης

Your rating: None Average: 4.9 (15 votes)