Παρασκευή 14 Απριλίου 2017


Ελλάδα: το προπύργιο της γραφειοκρατίας

 
Στο άρθρο "Ελληνική Γραφειοκρατία – Η επανάσταση που δεν έγινε ποτέ", διατυπώθηκαν ορισμένες σκέψεις για το θλιβερό αυτό φαινόμενο, που μαστίζει την Ελλάδα. Γραφειοκρατία υπάρχει παντού, όμως η χώρα μας -και ο λαός μας- έχει εξελιχθεί σε κορυφαίο θεματοφύλακα απαραδέκτων συστημάτων και συμπεριφορών, σαν αυτές που περιγράφει ο Κάφκα. Εμμένουμε πεισματικά στη συντήρηση και επαύξηση του φαινομένου με τρόπο καθαρά αυτοκαταστροφικό. Κανείς δεν φαίνεται να ασχολείται σοβαρά με το πρόβλημα της εφιαλτικής μας γραφειοκρατίας, ούτε οι πολιτικοί ούτε οι “λαϊκοί αγωνιστές” μας.
 
Το τίμημα που πληρώνουμε είναι βαρύτατο, διότι τα σούπερ-γραφειοκρατικά αυτά συστήματα λειτουργούν σαν τροχοπέδη σε κάθε είδους δραστηριότητα και πρωτοβουλία, οι δε αγκυλώσεις που δημιουργούνται μόνον σαν θέατρο παραλόγου θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν. Δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς πως τα μεγαλύτερα εμπόδια σε κάθε προοπτική για ανάπτυξη και έξοδο από την κρίση σήμερα είναι η γραφειοκρατία και η έλλειψη κοινωνικής ειρήνης.
 
Θα ήταν, λοιπόν, χρήσιμο, να ακουστούν και άλλες απόψεις για το θέμα αυτό και ιδέες για το πως θα μπορούσε ν’ αλλάξει κάτι.
 
Το θέμα της νέας συζήτησής μας είναι:
 
Η Ελλάδα είναι πλέον κορυφαίο προπύργιο της γραφειοκρατίας. Ποια είναι γνώμη σας και πως αντιμετωπίζεται η κοινωνική και εθνική γάγγραινα της γραφειοκρατίας; Τί μας εμποδίζει να την καταπολεμήσουμε; Γιατί ανάμεσα σε τόσες πορείες και διαμαρτυρίες δεν ακούστηκε ποτέ και μιά φωνή εναντίον αυτού του φαινομένου;
 
 
Νομικά Επίλεκτα
 
 

 

Your rating: None Average: 4.9 (28 votes)
Σχόλια αναγνωστών:

Η γραφειοκρατία εξακολουθεί να βασιλεύει στη χώρα και αυτό το βλέπουμε από τις δεκάδες νόμων που ψηφίζονται από τη Βουλή που προτίθενται στις χιλιάδες των άλλων νόμων από τους οποίους δεν καταργείται κανείς. Και οι νέοι νόμοι που ψηφίζονται είτε είναι άχρηστοι επειδή ρυθμίζουν τα ρυθμισμένα, είτε είναι πολύπλοκοι και ακατανόητοι.

Β. Θωμαΐδης
Mon, 10/29/2012 - 13:41

Αν υπάρξουν ποινές για τους γραφειοκράτες θα μειωθεί η γραφειοκρατία γιατί χωρίς τιμωρία δεν συμμορφώνεται κανένας στους νόμους. Λογική στη γραφειοκρατία δεν υπάρχει. Θριαμβεύει η βλακεία και μόνο με την τιμωρία να δούμε βελτίωση. Να τιμωρούνται όσοι δεν πολεμάνε τη γραφειοκρατία. Αλλη λύση δεν υπάρχει.

Βασίλης Σταματόπουλος
Sun, 02/12/2012 - 00:14

www.dikaiologitika.gr
σας λυνει τα ερωτηματα, για ποια χαρτια χρειαζεστε

ab
Thu, 02/02/2012 - 23:45

Αντί να ψάχνουμε για δικαιολογητικά, έπρεπε να ψάχνουμε για έξυπνες λύσεις στα προβλήματα που δημιούργησε ο λεγόμενος "λαός" προσπαθώντας να εξασφαλίσει το ζην και το ευ ζην χωρίς να δουλεύει. Με διορισμούς στο δημόσιο, με ψεύτικες συντάξεις, με συντάξεις στους αγρότες και σε όποιον αναπνέει. Γι' αυτούς τους διορισμούς, που είναι παράνομοι, χρειαζόταν και χρειάζεται η γραφειοκρατία γιατί εξαφανίζεται η ευθύνη τόσο αυτών που διορίζουν όσο και αυτών που διορίζονται. Και μετά αρχίζει το βρισίδι. Οι μεν βρίζουν τους δε και όλοι μαζί τους βουλευτές. Τι ωραία κοινωνία που φτιάξαμε, μάλλον που έφτιαξε η πλειοψηφία που τώρα διαμαρτύρεται όχι για τη γραφειοκρατία αλλά για τη μείωση την αργομισθιών και των άκοπων χρημάτων που εισπράττει. Όλα τα καφενεία, οι καφετέριες, τα μπαρ κλπ είναι γεμάτα από εργαζόμενους και δημοκράτες της κακιάς ώρας.

Ισίδωρος
Sat, 02/04/2012 - 21:36

Διαφωνώ απόλυτα, Νομίζω είναι χρήσιμη η γραφειοκρατία σε κάθε χώρα και εδώ γιατί δημιουργεί θέσεις εργασίας και προστατεύει τους πολίτες απ΄ τις αυθαιρεσίες του κράτους. Scripta manent κι αυτό κάνει η γραφειοκρατία διατηρεί την ευθύνη του υπαλλήλου που αλλιώς θα χανόταν. Χρειάζεται ίσως βελτίωση όχι κατάργηση.

Florian
Sun, 02/12/2012 - 01:33

μπορειτε να βαλετε μια συζητηση για την περικοπη τον μισθων στο ιδιωτικο τομεα, ποια η γνωμη σας, γιατι να επεμβαινουν στον ''ιδιωτικο'' δεν ειναι δημοσιο, δεν με ενδιαφερει η γραφειοκρατια, γιατι σε λιγο καιρο θα εχω πολυ χρονο να ασχολουμε με χαρτια και σειρες και ουρες. Δεν θα εχω δουλεια και θα την αναζητω την γραφειοκρατια για να μην αναγκαστω να παω σε καφετερια κ.Ισιδωρε.

Ανώνυμος
Sun, 02/05/2012 - 00:07

Ο ιδιωτικός τομέας διαλύεται συνέχεια γιατί οι ιδιωτικά εργαζόμενοι δεν έχουν, οι περισσότεροι,ενδιαφέρον για τη δουλειά τους και σαμποτάρουν την εργασία τους και με αυτη μαζί την επιχείρηση που στο τέλος κλείνει και πάπαλα οι φόροι για το αδηφάγο κράτος που τα τρώει όλα καθώς τα δίνει στους τεμπέληδες και τους ψεύτικους συνταξιούχους.

Ισίδωρος
Sun, 02/05/2012 - 15:33

Η γραφειοκρατία μπορεί να καταπολεμηθεί αν όλοι χωρίς εξαίρεση που ταλαιπωρούνται απ' αυτήν διαμαρτύρονται ακατάπαυστα, αντιδρούν στο παράλογο που υποστηρίζεται από αυτήν και δεν συμμορφώνονται, δηλαδή δεν υπακούουν παίζοντας το παιχνίδι των γραφειοκρατών. Χρειάζεται έμπρακτη αντίδραση, με συγκεκριμένες ενέργειες όλων μαζί που θεωρούν τους εαυτούς τους λογικούς. Να γίνονται προτάσεις κατάργησης ανόητων διαδικασιών, σφραγίδων, επικυρώσεων, συγκέντρωσης άχρηστων πιστοποιητικών που δεν σημαίνουν τίποτα και των δοκιμασιών που διάφοροι άξεστοι υπαλληλίσκοι υποβάλλουν τους πολίτες που υποστάσσονται, Απαιτείται zero tolerance στη γραφειοκρατία. Αντίδραση ασυμβίβαστη. Αντεπίθεση, σύγκρουση με τους ανόητους γραφειοκράτες και, εν ανάγκη, χειροτονία τους, δηλαδή ξυλοκόπημα άγριο μέχρι να συμμορφωθούν.

Αλεξης Μανουηλίδης
Thu, 01/19/2012 - 23:52

Δεν καταπολεμάς τη γραφειοκρατία με υποθέσεις. Χρειάζεται πολιτική βούληση που δεν υπάρχει. Θα μας διαλύσουν οι αργόσχολοι γραφειοκράτες που βγάζουν συνέχεια αποφάσεις, φτιάχνουν νόμους κυρίως φορολογικούς και μας αλλάζουν τα φώτα. Δες τι γίνεται με τις εγκυκλίους και τις φορολογικές νομοθετήσεις. Κάθε μέρα δεκάδες διαταγές της διοίκησης στους χαχόλους που οφείλουν να υπακούουν στους ανόητους και ηλίθιους που κυβερνούν δεν ξέρω πως και με τίνων άλλων ηλίθιων την άδεια ή την ανοχή.

Σωτήρης Βιτάλης
Sat, 01/28/2012 - 04:45

Θύελλα είσαι Γεράσιμε και δεν έχεις άδικο. Το θέμα όμως είναι πώς ξεφεύγουμε από αυτή την κακοδαιμονία που εάν εμείς οι ντόπιοι αρ-χίσουμε να λέμε τα βάσανά μας από την άθλια αυτή κατάσταση δεν θα τελειώσουμε ποτέ !!!!¨
http://www.nomika-epilekta.gr/arthra/koinonika-arthra/i-elliniki-grafeiokratia

Δημήτρης Θεοχάρης
Fri, 01/13/2012 - 01:49

Εδώ είναι ακριβώς που χρειαζόμαστε ιδέες, όμως για να υπάρξουν και για να ευοδωθούν οι ιδέες θα πρέπει πρώτα να δεχθούμε ότι υπάρχει πρόβλημα και πως το πρόβλημα αυτό πρέπει να λυθεί. Κατά τη δική μου γνώμη, εδώ χρειάζεται μια επανάσταση από πάνω, διότι τόσοι και τόσοι ¨λαϊκοί αγώνες¨ έγιναν και γίνονται αλλά τα αιτήματα είναι σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση, πολλές φορές μάλιστα στην κατεύθυνση της αύξησης της γραφειοκρατίας. Χρειάζεται κάποια πολιτική ηγεσία να αποφασίσει να ασχοληθεί με το θέμα, όχι όμως με δηλώσεις από τηλεοράσεως και προχειρότητες, αλλά με συστηματική μελέτη του θέματος, ίσως και με τη δημιουργία μόνιμης ανεξάρτητης αρχής που να καταπολεμά τη γραφειοκρατία. Η μελέτη του θέματος θα έπρεπε να εστιάσει πάνω στις διάφορες διαδικασίες, μία-προς-μία, και να συγκρίνει και διάφορα μοντέλα που υπάρχουν διεθνώς για το πως μπορούν οι διαδικασίες αυτές να γίνουν πιό απλές αλλά και πιο έξυπνες.

http://www.nomika-epilekta.gr/arthra/koinonika-arthra/i-elliniki-grafeio...

Γεράσιμος Φουρλάνος
Fri, 01/13/2012 - 01:51

 
Λες πολύ ενδιαφέροντα πράγματα σ’ αυτό το άρθρο. Ξεχωρίζω την επισήμανσή σου για τα ΚΕΠ που στην Ελλάδα παρουσιάστηκαν ως "επανάσταση". Έως και σήμερα προσπαθώ κι εγώ να καταλάβω τον επαναστατικό χαρακτήρα των ΚΕΠ που συνεπάγονται τρομακτικό κόστος (εξοπλισμός, προσωπικό, κ.ά.), ενώ είναι ελάχιστες οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που προσφέρει η δημόσια διοίκηση. Υ.Γ. Νομίζω ότι ο όρος "γραφειοκρατία" θα μπορούσε κάλλιστα να αποδοθεί και ως "κρατογραφεία", δηλ. ως μια ακατανίκητη τάση του κράτους να δημιουργεί πρόσθετα γραφεία με δύο βασικούς στόχους: 1. Να επιβεβαιώνει την ισχύ του. 2. Να βολεύει μπατζανάκηδες και ανίψια (νεποτισμός)...¨
 
http://www.nomika-epilekta.gr/arthra/koinonika-arthra/i-elliniki-grafeiokratia
 

Πλάμεν Τόντσεφ
Fri, 01/06/2012 - 14:05

Συμφωνώ απόλυτα και βρίσκω ο όρος ¨κρατογραφεία¨ εκφράζει πραγματικά το φαινόμενο που περιγράφεις. Τελικά, γιαυτό ακριβώς υπάρχει και συντηρείται η γραφειοκρατία και τα συναφή κρατογραφεία στην Ελλάδα, για να βολεύονται οι διάφοροι και για να ξέρουμε όλοι μας ποιός είναι το αφεντικό.

http://www.nomika-epilekta.gr/arthra/koinonika-arthra/i-elliniki-grafeio...

Γεράσιμος Φουρλάνος
Fri, 01/13/2012 - 01:20

Τα συστήματα που λειτουργούν στις άλλες χώρες, όπως στη Σουηδία, δεν τα γνωρίζουν οι εδώ γραφειοκράτες και δεν τους ενδιαφέρουν, επειδή, εξ αιτίας της μονιμότητας, δεν έχουν κίνητρο απόδοσης στην υπηρεσία και εξυπηρέτησης του πολίτη - υπηκόου. Έτσι, μια νεοπροσληφθείσα υπάλληλος στη γραμματεία των "δικαστηρίων" μας δεν παρέδιδε κάποιο σημαντικό έγγραφο, επειδή δεν είχε ακόμα ενημερωθεί και φοβόταν πως αν το έδινε στον υπήκοο θα έκανε λάθος. Με άλλα λόγια, η μονιμότητα και η αποφυγή ανάληψης ευθύνης και, πολύ περισσότερο, πρωτοβουλίας αποτελούν σπουδαίους παράγοντες της γραφειοκρατίας, που τη συντηρούν και την κάνουν χειρότερη. Δηλαδή, ακόμα κι αν οι νόμοι είναι, κατ' εξαίρεση, σύγχρονοι και λειτουργικοί, και πάλι η ανευθυνότητα, που δημιουργεί η μονιμότητα, κάνει τον μόνιμο, ανεύθυνο και ανεξέλεγκτο υπάλληλο να οργιάζει ζητώντας συνεχώς χαρτιά άχρηστα για να κάνει μια απλή εργασία.

Ε.Παπαδάκης
Fri, 01/13/2012 - 01:40

Πιστεύω πως η ατιμωρησία είναι όντως μιά βασική πτυχή του προβλήματος, αλλά τη ρίζα του κακού την βλέπω στην κακή ποιότητα των διαφόρων συστημάτων και των σχετικών νόμων, που από την αρχή μετατρέπουν κάθε συναλλαγή του πολίτη σε ένα θέατρο παραλόγου με ατελείωτο κυνηγητό πιστοποιητικών και επικυρώσεων. Βλέπω αυτές τις ημέρες αυτούς που περιμένους ώρες στην ουρά για να καταθέσουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους, και τα διάφορα πιστοποιητικά που τους ζητούν οι γαφειοκράτες, και αναρωτιέμαι: μα γιατί πρέπει να πάει εκεί ο κάτοχος του αυτοκινήτου για να δώσει τις πινακίδες του; Δεν βλέπουν οι αρμόδιοι πως γίνονται αυτά τα πράγματα στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες; Στη Σουηδία, για παράδειγμα, δεν πας πουθενά, απλά τηλεφωνείς και λές ότι θέλεις να αποσύρεις το αμάξι σου από την κυκλοφορία για ένα διάστημα. Σε περίπτωση οριστικής απόρυρσης από την κυκλοφορία, τότε επιστρέφεις τις πινακίδες, αλλά αυτό γίνεται μέσω ταχυδρομείου (τις βάζεις σε ένα πακέτο και τις ταχυδρομείς). Γιατί αυτή η επιμονή σε άβολα και ανόητα συστήματα στο δικό μας το δοβλέτι; Ή μήπως για να δικαιολογείται ο τεράστιος αριθμός δημοσίων υπαλλήλων, τα διάφορα παρασιτικά επαγγέλματα, καθώς και η ευκαιρία να ¨ασκήσει εξουσία¨ ο δημόσιος υπάλληλος (αλλά και να αδράξει και κανένα δωράκι, άμα λάχει);

Γεράσιμος Φουρλάνος
Fri, 01/13/2012 - 01:42

Η γραφειοκρατία οφείλεται στην ατιμωρησία των δημόσιων υπαλλήλων, οι οποίοι όσο και αν βασανίζουν τον πολίτη δεν πρόκειται να υποστούν καμιά κύρωση, επειδή προστατεύονται από τις συντεχνίες τους. Εάν ο δημόσιος υπάλληλος ήξερε πως αν κωλυσιεργήσει και ταλαιπωρήσει κάποιον πολίτη αυτό θα έχει συνέπειες εις βάρος του, που μπορεί να καταλήξουν στην απόλυσή του, ασφαλώς διαφορετική θα ήταν η διαγωγή του και δεν θα κολλούσε σε τυπικότητες, σε απαίτηση χαρτιών, σφραγίδων, παραβόλων και άλλων ανοησιών, που μετατρέπουν την καθημερινότητά μας σε κόλαση. Πρέπει άμεσα να καταργηθεί η ηλίθια μονιμότητα των δημόσιων υπαλλήλων και να ελέγχεται η έναντι του πολίτη συμπεριφορά τους...

Ε.Παπαδάκης
Fri, 01/13/2012 - 01:45

Πιστεύω πως αυτό που αναφέρει ο Ε. Παπαδάκης για την ατιμωρησία των δημοσίων υπαλλήλων ισχύει σε περιπτώσεις αδικαιολόγητης κωλυσιεργείας, ευθυνοφοβίας, πλημελούς εκτέλεσης ή και παράβασης καθήκοντος. Όλα αυτά είναι σίγουρα μέρος του προβλήματος, όπως φυσικά είναι και το συναφές έλλειμα ευσυνειδησίας και αίσθησης καθήκοντος που είναι αναπόσπαστο μέρος της νοοτροπίας μας, όμως το παράδειγμα που έδωσα με την επιστροφή πινακίδων αυτοκινήτων (που είναι μόνον ένα από πάμπολλα που υπάρχουν) δείχνει πως το πράγμα ξεκινά πριν φτάσουμε εκεί. Ξεκινά ήδη από την υιοθέτηση κακών συστημάτων και κακών νόμων.

Τούτων λεχθέντων, συμφωνώ απόλυτα με την κατάργηση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων.

Γεράσιμος Φουρλάνος
Fri, 01/13/2012 - 12:36

Εξ άλλου, χωρίς γραφειοκρατία ο υπάλληλος του απρόσωπου κράτους δεν θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμος, ούτε απαραίτητος στον πολίτη και δεν θα μπορεί να απαιτεί χρήματα δωροδοκίας! Αναγκαστικά θα αποχωρήσει για το χωριό του, όπου μεταβαίνει τις αργίες και τις απεργίες...

Ε. Παπαδάκης
Sun, 01/15/2012 - 01:31

Θα μπορούσε, βέβαια, να αναρρωτηθεί κανείς μήπως θα ήταν πιό έξυπνο να τους έχουμε όλους αυτούς στα χωριά τους και ας εισπράττουν και κάποιο επίδομα ανεργίας, παρά να τους έχουμε σαν δήθεν δημοσιους λειτουργούς, τη στιγμή που η πραγματική λειτουργία τους είναι να φρενάρουν και να παρεμποδίζουν τα πάντα στη ζωή μας και στην οικονομία μας. Θσ είμαστε όλοι καλύτερα χωρίς τέτοιου είδους ¨δημόσια λειτουργία¨.

Γεράσιμος Φουρλάνος
Mon, 01/16/2012 - 00:43

Λέμε πως αντί για αύξηση, έχουμε μείωση πληθυσμού. Συνεπώς, χρειάζονται άνθρωποι για να καλύπτουν θέσεις εργασίας που δημιουργούνται από τη μείωση του πληθυσμού που χαρακτηρίζεται και σαν ραγδαία. Αυτοί οι άνθρωποι, που θα κάλυπταν τις κενές θέσεις, έχουν τρυπώσει στο δημόσιο και παράγουν με συνέπεια και αυταπάρνηση άχρηστα χαρτιά, τα οποία, εν συνεχεία, πρέπει να γεμίσουν με σφραγίδες, με υπογραφές, χαρτόσημα, επικυρώσημα, χαζόσημα, μπουρδόσημα και άλλες ανοησίες. Μετά αυτά τα διακοσμημένα έγγραφα πρέπει να κυκλοφορήσουν και πραγματικά κυκλοφορούν μεταξύ διάφορων γραφείων μπορεί και του ίδιου κτηρίου ή του ίδιου ορόφου για να καταλήξουν, μετά από παρέλευση σημαντικού χρόνου, στα χέρια του αδημονούντος πολίτη που, με τη σειρά του, θα τα πάει σε κάποιο γραφείο για να πάρει άλλα ή άλλο χαρτί με άλλες διακοσμήσεις και, τελικά, μετά από διάφορες ηλίθιες διαδικασίες, χάσιμο χρόνου και δαπάνη χρήματος και ηρεμία, το πρώτο, δεύτερο και οποιοδήποτε άλλο από τα άχρηστα χαρτιά θα καταλήξει σε κάποια ντουλάπα (ή φωριαμό) με προορισμό τον κάλαθο των αχρήστων! Οι υπάλληλοι αυτοί που παράγουν διακοσμημένα και άχρηστα χαρτιά πρέπει να ανοίξουν χοιροστάσια, στάνες προβάτων και αιγών, να καλλιεργήσουν πατάτες, καρότα και άλλα προϊόντα της γης, να γίνουν αλιείς και να εργαστούν πραγματικά στην παραγωγή και όχι εικονικά κινώντας τα γρανάζια της άχρηστης και ηλίθιας γραφειοκρατίας.

Ανώνυμος
Tue, 01/17/2012 - 00:56

Δεν θα μπορούσε να γίνει πιό παραστατική και συγκεκριμένη περιγραφή του φαινομένου από αυτή που μας κάνει ο ¨Ανώνυμος¨, ο οποίος εστιάζει στο άσκοπο της όλης χαρτογραφίας αλλά, εμμέσως, και στο οικονομικό της κόστος.

Θα μπορούσα να προσθέσω και μιά άλλη, εξίσου σοβαρή ζημιά που γίνεται: την αλλοίωση του περί δικαίου αισθήματος που συντελείται στις συνειδήσεις του κόσμου. Αυτό συνεπάγεται και σχετική αλλοίωση κάθε έννοιας χρηστής διοίκησης, αφού η λογική, η ηθική αλλά και η ουσία των πραγμάτων παραγκωνίζονται προς όφελος κακοφτιαγμένων διαδικασιών και κενών τύπων, οι οποίοι θεωρούνται πλέον από όλους μας πιό σημαντικοί από το κάθε τί. Έχουμε ήδη φτάσει στο σημείο να μή βλέπουμε το μέγεθος του προβλήματος, ούτε την ανάγκη ριζικής μεταρρύθμισης στον τρόπο που οργανώνουμε το κράτος μας, τις δραστηριότητές μας, τις επιχειρήσεις μας, ακόμη και αυτή τη ζωή μας.

Γεράσιμος Φουρλάνος

Γεράσιμος Φουρλάνος
Wed, 01/18/2012 - 23:45

Το ζήτημα είναι πως θα καταπολεμηθεί άμεσα η γραφειοκρατία. Πολλοί κάνουν διαπιστώσεις ή και προτάσεις, όμως δεν γίνεται κάτι μαζικά και οργανωμένα, ας πούμε ένα κίνημα ευρύ διαμαρτυρίας, ορθότερα οργής, από σημαντικό αριθμό πολιτών. Πολλοί οργανωμένοι μπορούν να επιβάλλουν αλλαγή του σάπιου συστήματος της ανόητης και σαδιστικής γραφειοκρατίας, αλλά δεν φαίνεται τέτοια κίνηση στον κοινωνικοποιλιτικό ορίζοντας. Γιατί; Επειδή οι περισσότεροι έχουν συμβιβαστεί και μάλλον έχουν συνηθίσει στις ταλαιπωρίες και, όπως είναι γνωστό, έξις δευτέρα φύσις. Αν πραγματικά υπήρχε διάθεση καταπολέμησης της γραφειοκρατίας, αυτό θα φαινόταν από μαζικές κινητοποιήσεις και μαζικές αντιδράσεις, όπως συμβαίνει και για τα πιο απίθανα πράγματα. Οι κομματικοί εγκάθετοι έφτασαν μέχρι και την ακρόπολη να μολύνουν για καθαρά μικροκομματικά χαζοσυμφέροντα, ενώ για τη γάγγραινα της γραφειοκρατίας δεν γίνεται τίποτα...

Ανώνυμος
Sun, 01/22/2012 - 22:09

Το να επαναστατήσει η μάζα κατά της γραφειοκρατίας θα εσήμαινε να επαναστατήσει εναντίον του εαυτού της. Αυτό ας το ξεχάσουμε, εδώ το όλο σύστημα είναι φτιαγμένο ώστε να δημιουργεί ¨απασχόληση¨ στον μέγιστο δυνατό αριθμό παρασίτων. Δεν φαίνεται η μάζα να πιστεύει πως τα πιό ορθολογικά συστήματα και η καλύτερη ανταγωνιστικότητα είναι προς το συμφέρον της. Η μάζα πιστεύει πως το συμφέρον της θα ήταν ένας νόμος που να καιθερώνει υποχρεωτική αμοιβή σε όλους χωρίς καμιά υποχρέωση για αντιπαροχή σε ποσότητα ή ποιότητα εργασίας.

Μόνον μιά επανάσταση από πάνω, με μιά φωτισμένη ελίτ, θα έλυνε το πρόβλημα. Και αν βρεθεί κάποιος, που θα θελήσει να κάνει κάτι, θα πρέπει να εργαστεί συστηματικά και όχι με εξαγγελίες από τηλεοράσεως ή με τροπολογίες στο γόνατο. Θα πρέπει να γίνει μετλέτη όλων των διαδικασιών, πως πουλάς αυτοκίνητο, πως αγοράζεις σπίτι, πως βγάζεις δίπλωμα οδηγήσεως, πως ανοίγεις ένα περίπτερο κ.ο.κ., και να βγάλει συμπεράσματα πάνω στο πως όλες αυτές οι διαδικασίες θα μπορούσαν να γίνουν πιό απλές και, συνάμα, πιό έξυπνες. Επίσης, μιά τέτοια μελέτη θα πρέπει να είναι και συγκριτική, να εξετάζει, δηλαδή, πως γίνονται οι ανάλογες διαδικασίες στα άλλα ευρωπαϊκά κράτη, ώστε να υιοθετήσουμε τα καλύτερα δυνατά μοντέλα αντί να αυτοσχεδιάζουμε, διότι λύσεις υπάρχουν ήδη, και μάλιστα δοκιμασμένες. Στην Ευρώπη ζούμε και όχι στην Αφρική.

Γεράσιμος Φουρλάνος
Mon, 01/23/2012 - 23:10

Αυτό που προτείνει ο Γ. Φουρλάνος δεν είναι δύσκολο και απορώ γιατί δεν γίνεται. Πιο δύσκολο είναι να μείνει η κατάσταση όπως είναι τώρα παρά να αλλάξει τελείως. Και απορώ γιατί δεν γίνεται κάτι ριζικό. Λείπει η φεά ουσία; Είμαστε λαός που αποτελείται στην πλειονότητά του από ηλίθιους; Τι τέλος πάντων είμαστε; Γιατί δεν αλλάζουμε αυτά που μας κάνουν τη ζωή αφόρητη και την καθημερινότητα εφιάλτη; Απορώ και εξίσταμαι. Δεν θα φρεθεί κάποιος να δώσει μια επιστημονική, πειστική, αληθινή εξήγηση του φαινόμενου τούτου;

Σχολιαστής
Tue, 01/24/2012 - 16:25

Το ότι είμαστε η πρώτη χώρα σε ναυτιλία στον κόσμο, αλλά αντί να είμαστε ένα Μόντε Κάρλο καταφέραμε να διώξουμε τους πλοιοκτήτες όσο μακριά μπορούσαμε, πρέπει από μόνο του να μας κάνει να ανησυχούμε για τον δείκτη νοημοσύνης μας.

Υπάρχει η φύσει βλακεία, που οφείλεται σε κάποια βιολογική ανεπάρκεια, αλλά υπάρχει και η θέσει βλακεία, που προκύπτει όταν μπλοκάρουμε το μυαλό μας και δεν του επιτρέπουμε να δουλέψει όπως είναι φτιαγμένο από τη φύση του. Δεν ξέρω πόσο επιστημονική είναι αυτή η προσέγγιση, αλλά μου φαίνεται πως μάλλον αυτή είναι η περίπτωσή μας στην Ελλάδα. Είμαστε κατά το κοινώς λεγόμενο ¨αρβανίτικα μυαλά¨, αγύριστα κεφάλια, και αυτού του είδους το κόλημα της βελόνας μας κάνει να μην μπορούμε να πάρουμε έξυπνες αποφάσεις, να δημιουργούμε έξυπνα συστήματα και, γενικά, να κάνουμε έξυπνα πράγματα. Έτσι πιστεύω, δεν μπορώ να ερμηνεύσω διαφορετικά αυτή την θρησκευτική μας προσήλωσή στις ανούσιες διαδικασίες και στους κενούς τύπους, όσο κόστος και όσα δεινά και να μας επιφέρουν.

Γεράσιμος Φουρλάνος
Thu, 01/26/2012 - 01:15

Κανείς σας όμως δεν λέει τι θα γίνει πρακτικά και πως θα μπορέσει να καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία. Χρειάζονται έξυπνες και εφαρμόσιμες λύσεις. Από διαπιστώσεις χορτάσαμε. Και ποιος θα απαντήσει τελικά; Δεν υπάρχει κάποιος αρμόδιος ή κάποιος που να μπορεί να επιδράσει και να ταράξει το τέλμα της χαζομάρας;

Α. Μανουηλίδης
Thu, 01/26/2012 - 13:07

Ανέφερα ήδη σε προηγούμενα κείμενα και άρθρα μου πως πρέπει να γίνει συστηματική μελέτη του όλου συστήματος διοίκησης, κάθε διαδικασίας ξεχωριστά (πως αγοράζεις σπίτι, πως πουλάς αυτοκίνητο, πως το θέτεις εκτός κυκλοφορίας, πώς βγάζεις σύνταξη, πώς ανοίγεις περίπτερο κ.ο.κ.), συγκριτική μελέτη αντιστοίχων διαδικασιών σε προηγμένες χώρες, που έχουν να μας δείξουν λύσεις, και έτσι σιγά-σιγά θα μπορέσει να φύγει αυτός ο καρκίνος. Είπα επίσης πως δεν γίνεται δουλειά ούτε με αυθόρμητες εξαγγελίες από τηλεοράσεως, ούτε με νομοσχέδια και τροπολογίες στο γόνατο.

Όμως προσωπικά είμαι απαισιόδοξος, διότι δεν υπάρχει κανένα σχετικό ενδιαφέρον από τους ¨ασχολούμενους με τα κοινά¨, ούτε και από τον λαό γενικά. Είναι ένα θέμα που δεν πουλάει.

Αλλαγές μπορούν να γίνουν μόνον με μιά επανάσταση από πάνω, αλλά το πότε θα έχουμε την τύχη να αποκτήσουμε μιά φωτισμένη ηγεσία είναι άγνωστο. Εξίσου άγνωστο είναι και το κατά πόσον η ελληνική κοινωνία θα στηρίξει μιά τέτοια ηγεσία. Τα μέχρι τώρα σημάδια είναι μάλλον αποθαρρυντικά, και έχω αναφέρει σχετικά παραδείγματα στο άρθρο μου ¨Ελληνική Γραφειοκρατία - η Επανάσταση που δεν Έγινε Ποτέ¨ και αλλού.

Γιαυτό και το μόνο που μας απομένει είναι οι διαπιστώσεις, που καλό είναι να υπάρχουν και αυτές, μην τις μηδενίζετε, δεν αποκλείεται κάποτε να φανούν χρήσιμες.

Γεράσιμος Φουρλάνος
Thu, 01/26/2012 - 16:51

Δεν μηδενίζω τις κριτικές και τις προτάσεις. Απλά διαπιστώνω έλλειψη πρακτικής αντίδρασης που να έχει άμεσο ή σύντομο αποτέλεσμα. Καλό βέβαια είναι να συζητάμε μα δεν αρκεί, σκέφτομαι, αυτό. Δεν πρέπει πρακτικά κάτι να γίνει πιο δραστικό. Σε αυτό θα ήθελα κάποια σκέψη ή απάντηση. Πως λύνεται το πρόβλημα που είναι τόσο σοβαρό όσο κανένα άλλο γιατί εμποδίζει την πρόοδο και τη ζωή. Αυτό σκέπτομαι και αυτό υποστηρίζω. Κάτι να γίνει δραστικό, άμεσο, με αποτέλεσμα. Μπορεί κάποιος να προτείνει κάτι και τι;

Αλέξης Μανουηλίδης
Sat, 01/28/2012 - 04:50

Για τη γραφειοκρατία δεν μπορεί να γίνει κάτι άμεσο επειδή όποιος κάνει κάτι για τον περιορισμό της θα θίξει συμφέροντα παγιωμένα και πάν' απ' όλα τις θέσεις των γραφειοκρατών. Μόνο κάποια ξένη δύναμη ή κάτι τέλος πάντων ανώτερο θα μπορούσε να φέρει αποτέλεσμα.

Θανάσης Βάλβης
Mon, 01/30/2012 - 11:26

KAI AN XYPNHSOYME KAPOTE SAN LAOS

TEO
Mon, 01/30/2012 - 23:36

Δεν είναι ανέκδοτο! Πρόκειται για τη σύσταση τριμελούς επιτροπής αξιολόγησης με στόχο τη λήψη απόφασης αν ένα παλιό φωτοτυπικό μηχάνημα πρέπει να αποσυρθεί - ή όχι: http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=119468&catid=3
Κλασική περίπτωση, όταν το διοικητικό κόστος διεκπεραίωσης υπερβαίνει κατά πολύ την αξία του ίδιου του αντικειμένου της (υποτιθέμενης) εργασίας.

Πλάμεν Τόντσεφ
Tue, 01/31/2012 - 15:03

Αναρτώ ένα ενδιαφέρον άρθρο του Π. Μανδραβέλη: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_31/01/2012_470756.
Δεν αφορά μόνο τη γραφειοκρατία, αλλά το ευρύτερο πλαίσιο, μέσα στο οποίο η γραφειοκρατία ευδοκιμεί και βασιλεύει.

Πλάμεν Τόντσεφ
Tue, 01/31/2012 - 13:53

Το άρθρο του Μανδραβέλη, στο οποίο αναφέρεται ο Πλάμεν, με εκφράζει απόλυτα. Συν τοις άλλοις ρίχνει φως και στην φύση της κρίσης στην Ελλάδα, η οποία δεν είναι απλά δημοσιονομική. Είναι ένας πολύ πιό βαθύς κυκεώνας από τον οποίο δεν θα βγούμε τόσο εύκολα, όπως βγήκε και η Ιρλανδία, αν δεν ασχοληθούμε πρώτα με τις αγκυλώσεις μας.

Γεράσιμος Φουρλάνος
Wed, 02/01/2012 - 01:23